vineri, 7 decembrie 2012

Atithi Devo Bhavah

... sau Guest becomes God sau Oaspetele este o binecuvântare
Aceste 3 cuvinte dintr-o veche scriere în sanscrită adună în ele o întreagă filosofie a societăţii hinduse. "Atithi Devo Bhavah" este un cod de conduită care ne spune tuturor cum să tratăm un oaspete, ca pe un sfânt. Această expresie defineşte relaţia dintre gazdă şi oaspete în India cu mult înainte de a fi folosită de Ministerul Turismului din India ca şi slogan într-o campanie publică de îmbunătăţire a modului cum sunt trataţi turiştii străini.

Da, precum avem şi noi taximetrişti oportunişti la Otopeni, aşa găsim în multe ţări, chiar şi în India. Când eşti într-un loc frumos şi cineva este prea insistent, deja nu te simţi bine, iar peisajul şi ceea ce este în jurul tău trece pe locul 2. Uneori, uiţi şi de alte lucruri personale mai importante ... dar urmăriţi filmuleţele de mai jos pentru a vedea o parte din eforturile autorităţilor din India de a schimba atât prejudecăţile anumitor prestatori de servicii turistice din India, cât şi aşteptările călătorilor străini ... încă din 2009.

"India ta, India pentru toţi" vă invită să renunţaţi la prejudecăţi şi să vă propuneţi o întâlnire personală cu Incredible India.

Amintesc mai jos câteva clipuri de 60 de secunde din această campanie pentru cei care nu le-au văzut până acum. Primul filmuleţ este filmat la Mumbai, la monumentul Gateway of India.


Acţiunea celui de-al doilea filmuleţ se derulează la Dilli Haat (New Delhi) un centru de cumpărături dedicat suvenirurilor autentic indiene. Din când în când au loc aici şi spectacole culturale tradiţionale din toate colţurile Indiei. Meşteşugarii vin aici de peste tot din India, dar li se permite să ocupe un stand doar timp de 2 săptămâni într-un interval de 6 luni. Centrul este un organism de stat, nu privat.


Al treilea filmuleţ este realizat în Ladakh. Ladakh, exact, o altă destinaţie incredibilă din India, dar aproape necunoscută de români, dar deja cutreierată de japonezi şi nu numai. Dovada este mai jos.



3 comentarii:

  1. foarte frumoase filmulete si articolul tau este foarte bun.
    felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu doar am vrut să dau un exemplu despre cum se clădeşte un brad solid de ţară, lucrând sincronizat atât din interiorul ţării, cât şi pe plan extern.
    Pe plan internaţional India promova brandul de ţară "Incredible India", iar pe plan intern îşi educa prestatorii de servicii turistice cum să trateze turistul străin.
    Dar nu doar aici s-au oprit ... au mai avut o campanie de educare a populaţiei privind manierele în public şi cum se comportă "a proud Indian".
    Dar despre acest subiect mai pe larg într-un alt blog.

    RăspundețiȘtergere
  3. Această postare am făcut-o pe 7 decembrie, iar pe 12 Decembrie 2012, cu ocazia decernării Oscarurilor în turism India a primit premiul cel mare pentru cel mai de impact brand de ţară şi pentru cea mai atractivă destinaţie, Taj Mahal. Iată comunicatul de presă.
    http://www.worldtravelawards.com/press-162

    RăspundețiȘtergere